AnnaFrida

Alla inlägg under februari 2011

Av Frida - 26 februari 2011 13:53

Kalashelg det här... Igår kalas hos Peters lillebror, idag hos Peters kusin och ikväll ska jag hem till Ida på 25-årskalas och sen vidare ut till brukshotellet på "cowboy-tema-kväll"... Känns som om hela Hallsta ska dit, så vi får väl se om vi kommer in när vi väl kommer...


Grejerna från Zinkvit kom igår, satt några timmar i natt och kladdade lite. Det blir ju alltid att jag sitter på nätterna, helt omöjligt och oinspirerat att tvinga fram nånting på dagarna.


Är lite besviken på "suddpennan" den var så hård och jag kladdade mest runt den på pappret, får se om jag kanske kan lära mig att använda den rätt...


Stompfern var helt underbar, jag som tidigare kladdat med tops och hushållspapper känner att det här är SÅ mycket lättre! Varit snål när det kommer till att köpa teckarmaterial, men nu har jag förstått att det är så onödigt att snåla på ett intresse och "extraknäck" som kräver så mycket tid...


Kände för lite färg, kladdade fram en "Elvis" i blyerts och började därefter att skvätta akvarellfärger runt om honom. I färgerna byggde jag därefter in noter och lite andra musiktecken/instrument. Inga regler, bara kladd.


    

"Elvis in music" (Blyerts, H2, B, 3B, 6B. Tunn svart marker, Akvarell)

Av Frida - 24 februari 2011 19:41

Orka...

Tvätt i högar, ren som smutsig...

skitiga golv...

leksaker överallt...

disk...

... och ändå har jag städat och tvättat?



Har förresten beställt grejer från Zinkvit.se i märket Faber-castell; Stompfar i olika storlekar, fixeringsspray, "suddpenna" och en tunn svart konturpenna! Suddpennan har jag letat efter, den kommer att underlätta jättemycket, speciellt när jag ritar hår=)

  


Av Frida - 22 februari 2011 22:12

Lista på det jag hade planerat köpa i stan:

1. Fixeringsspray till blyertsbilder...



Lista på det jag fick med mig ifrån stan:

1. En Klänning till lilldonnan

2. Ett midjeskärp åt mig



EN sak skulle jag komma ihåg... EN sak! GAAAH!

Av Frida - 22 februari 2011 11:12

Peter och jag skulle vara ett perfekt upplägg till "Solsidan"... Tror folk skulle ha ganska roligt åt oss när vi ska rensa i källaren och har vilda diskussioner om på vilket sätt vi ska hänga upp verktygen och om lagerhyllan får plats eller inte (jag sa att den inte fick plats och fick rätt). Det var iof inte kul, eftersom jag verkligen ville att den skulle få plats =S...


Nu får jag nog se mig som klar med bilden; "Christina i röda glasögon". Tog sin lilla stund, men det lönar sig att sitta länge med vissa bilder, de röda glasögonen blev effektfullt, speciellt till Christinas personlighet! Ska försöka komma ihåg at köpa lite fixeringsspray i stan, blir så kladdigt med all mjuk blyerts!


  

"Christina" (Blyerts H, 2B, 6B, 8B) 2011-02-21


Av Frida - 21 februari 2011 22:41

Jobbat kväll idag, kul att vara inne under dagen och jobba, var ett halvår sedan sist, förhoppningsvis blir det fler gånger så nattugglan får se lite dagsljus ibland=), Trivs däremot bra på natten, ska dock bli skönt när nätterna blir lite ljusare... Wilma har varit med gammelmormor under kvällen och hade gått fram till grinden vid trappen, pekat upp på sitt rum och sagt "sova". Jätteskönt när hon tycker om sin säng och sitt rum, hjärtat <3


Är Snart färdig med min "Christina med röda glasögon-beställning" Ska rita en stund nu och förhoppningsvis blir den färdig i morgon! Tycker om den här bilden på syrran som jag ritade våren 2009...  


"Linn" (Blyerts 2009-05)

Av Frida - 19 februari 2011 18:03

Har sått Vita Petunior, Flitiga Lisa, Körsbärstomater, Rosmarin, Grekisk Oregano och blandfärgad Hänglobelia idag...


Efter att vi ätit lunch fick Wilma sova middag en stund, jag passade på att släpa fram jord, frön och genomskinliga kakburkar och började kladda med fröna... Vissa frön var så små, jag fattade inte ens att det kom nånting när jag skakade fröpåsen över jorden (kommer nog bli trångt om det ens kommer något). Min febersjuka dotter vaknade såklart efter en halvtimma, bara halvvägs in i planteringen... Två glassar och tre kakor senare (jag vet jag är hemsk) var sådden klar och Wilma proppmätt... Men, båda var supernöjda och kunde beskåda 8 st planteringsburkar i köksfönstret, blommorna fick hitta plats i vardagsrummet i stället!


I morgon ska jag och Peter fixa nere i källaren. Vi ska flytta grejer och göra plats för bänkar som vi ska hänga lysrörsarmaturer över så jag sedan kan flytta ned och dela allt som ploppar upp i fönstret... Konstaterade att det kanske kommer stå 20 plantor körsbärstomater på Altanen i sommar, herre gu, vi som inte ens äter tomater(!?!)


"Projekt Christina" är påbörjad... Har skuggat halva ansiktet och konstaterat att bilden kommer ta sin lilla tid, men är klart värt det!


Nej, nu väntar "Nalle puh och hans vänner" med febermostret efterföljt av kvällsmat "al la viktväktarna", skulle göra vad som helst för en chipsburk och en enorm brieost just nu, men efter snart fem kilo på några veckor får jag konstatera att det är klart värt att vara utan...

Av Frida - 17 februari 2011 16:47

Hann rita en del i natt och lite idag, Lillskruttan är sjuk och vill bara sitta still och titta på tv. Inte kul när hon är sjuk, men jag måste erkänna att hon är bra mysig och kramgo! Hon sitter och sjunger lite för sig själv "lille ko, lille ko, han är inte faaaarli, annars jägarn tar dig" <3


Har ritat en beställning på en arbetskamrats systerdotter, förhoppningsvis blir hon nöjd, jag blev nöjd i allafall! Verkligen ett ansikte med karaktär! Ska sätta mig och skriva ut en bild på en annan arbetskamrat, hon har lagt in en beställing på en bild på sig själv i hatt och röda glasögon, haha, kommer bli riktigt kul...

  

  

Veronicas systerdotter Emma, (Blyerts HB,3B,8B) 2011-02-17 

Av Frida - 16 februari 2011 16:16

Har försökt att hitta en "suddpenna" en sån där som ser ut som en "vanlig" blyertpenna men istället för att innehålla blyert så innehåller den sudd... När jag ritar så kladdar jag ju oftast på en massa blyert/kol och sen "suddar jag fram bilden" så en sån penna skulle vara sååå bra... Har hittat EN som verkade bra på internet, men där fick bara företagare beställa=S


Jobbar två nätter nu, sen är jag långledig i tio dagar, ska bli jätteskönt, har varit så trött med infektioner i kroppen=S... Har två beställningar som ska vara klara ganska snart så jag vill hinna med dem innan veckans slut, det visar sig!


Nej, nu ska jag sjunga "tänk om jag hade en liten, liten apa" och "krokodilen i bilen" med lillskruttan!


Mammas hjärta! Blyerts/kol, Våren 2010


Ovido - Quiz & Flashcards