AnnaFrida

Alla inlägg under mars 2014

Av Frida - 15 mars 2014 07:53

Jag petade ned några kronärtskockor, ska titta lite på vad nästa steg är.. Nu får de stå och trängas fem st tillsammans på köksbänken, INTE enligt rekommendationen, men det brukar lösa sig ändå!

Av Frida - 13 mars 2014 18:46

Jag hade sått 50 frön petunia prisma White, fick lite halvpanik när inte favoritsorten grodde, så jag slängde i en näve egenplockade också... Sen började första omgången gro, och nu andra... Ujuj... Nu ska det bli intressant att se hur det blir, de första fröna var av F1-sort och de andra är egenplockade av en tidigare F1-sort. Jag ska försöka plocka undan de större plantorna för att skilja dem åt för att sen kunna jämföra hur de blir. Frön från F1-sorter brukar kunna bli bra, annorlunda eller missbildade, men jag måste testa... Tyvärr är de som synes ganska blandade nu, ska försöka skilja dem åt :-/

Ovido - Quiz & Flashcards