AnnaFrida

Alla inlägg under juni 2014

Av Frida - 9 juni 2014 01:11

Nu börjar det bli dax att bygga klart den där pergolan som aldrig får bli klar... En regel saknas ;-)! Framsidan behöver sig en rejäl omgång, skulle behöva mer grus, lägga ny markduk på sina ställen och rabatterna skulle behöva få sig en rejäl rensning! Snart ska jag även dra igång med projekt "hästsläde", dvs fixa ordning och plantera i den gamla släden som jag fick i vintras :-)

Av Frida - 8 juni 2014 20:31

Håller på med ett projekt till barnlekhörnan i trädgården, det ska målas rosa mellan ränderna, sen ska en stol målas rosa, en annan turkos osv :-)! Ska beställa nya sprayfärger ikväll, "Montana cans" är super :-)

Av Frida - 7 juni 2014 10:26

I år blir det sen sådd, men nu ger jag mig ut i landet... Blir lite "vanliga" sorter som inhandlades igår och lite mindre vanliga sorter :-). Fortsättning följer...

Av Frida - 6 juni 2014 23:25

Just nu lyser vita Klematis upp i rabatten, snart kommer de lila också att börja blomma!

Det är häftigt att se det här med hur det kan bli om man tar egna frön. Jag tog frön från min Perunia deboir black förra året, de flesta som kommer i år är svarta, men vissa blir lite speciella, som denna blomma! Cerise med gula kanter!

Min rosa klätterros är galet tät och har jättemycket knoppar, spännande att se när den slår ut!

Ovido - Quiz & Flashcards