AnnaFrida

Alla inlägg under april 2011

Av Frida - 22 april 2011 23:38

Jag har gått in i lite dvala ett tag nu... Börjat försöka få in i skallen att jag faktiskt måste anstränga mig för att bli bättre i nacken... Satt och ritade lite häromdagen, men somnade med blocket i famnen=S, måste nog komma in i mina nya rutiner...

Av Frida - 15 april 2011 10:53

Mycket att göra och knäpp i nacken...

Inte bästa förutsättningarna för att sätta sig ned och rita, men lite hinner jag...

Har börjat skugga fram lite mer av Milias ansikte men har fortfarande mycket att göra! Ska nog börja jobba lite på håret snart!


 

Av Frida - 9 april 2011 18:06

Fortsatte lite med "Wiggo-Miliaporträttet" igår och hann en liten bit innan nacken och axeln började krångla... Får bli lite ritande i taget innan jag känner mig okej igen! Wiggo är snart färdig och jag har börjat lägga den första ljusa grunden med en hård H3-penna på Milia.

 

Av Frida - 7 april 2011 20:27

Det har hänt mycket... Men det känns bra, det går framåt i utveckligen, så länge det gör det så slutar jag inte, så länge det gör det så är det kul...


Myskväll med gullet framför teven idag, möjligtvis fortsätta med teckningen på Wiggo och Milia...

Av Frida - 5 april 2011 22:53

Så där ja... nu borde jag kanske se mig klar? Är jag nöjd? Ja, jag tror faktiskt det! Måste bara "känna in den" ett tag till och kanske se om det är nåt mer som måste göras... Ca. 5 timmar har jag knåpat med den... Mammas älskade hjärtegryn!


 

"Wilma" Akvarell 2011-04-05


Så här i efterhand känns det galet att jag tyckte att jag hade hunnit långt under steg två. Att lägga lite rosa färg längst kinden gjorde verkligen mycket...

   

Av Frida - 5 april 2011 18:54

Tid känns som ett fenomen som jag inte har. Blev iallfall 30-45 minuters målande innan jag stupade i säng  igår. Lite blev det gjort på akvarellbilden... Morgondagen blir fullspäckad, jobb och Playdate med Sandra och Ruth, så imorgon kommer förmodligen pennan/penseln få vila...



 

Av Frida - 4 april 2011 08:38

Kände för Akvarell igår kväll och akvarell fick det bli... Har en så underbar bild på Wilma där hon har den där outgrundliga blicken som jag tänkte testa måla, hann en liten bit på vägen, men mycket återstår innan den är klar...


    

Av Frida - 3 april 2011 11:26

Kladdade lite mer med Promarkerspennorna när hjärtat hade somnat igår kväll, blev två halvtimmesteckningar, kan nog göra ganska häftiga saker med pennorna om fantasin tillåter, men än så länge så nöjer jag mig med att rita det som dyker upp i huvudet...! Rätt intressant kontrast mellan en kattkvinna och en bonde "Lasse Åberg-look a like". Båda är målade med Letraset promarkerpennor + Letraset fine-liner...


                                           

  

Ovido - Quiz & Flashcards