AnnaFrida

Alla inlägg under mars 2011

Av Frida - 31 mars 2011 23:17

Mitt desparata första försök till att rita med Promarkerspennorna gick inge vidare... Jag vet vad jag vill men handen vill inte rita det... MEN! allt måste ha sin första gång och efter några gånger kanske jag kan få in snitsen... Här är lite kladd från debuten... Tokig skrattande tant! Hon skrattar väl åt mig, herre gu...  

 

Av Frida - 31 mars 2011 18:02

Nu börjar jag komma en bit på vägen... Lilla Wiggo är dundersöt med världens karaktär! Jag vet att jag alltid säger det om alla ansikten jag gör, men alla ansikten har ju något speciellt! Det är det som gör det så faschinerande att rita människor. Tanken är ju att alltid få personen på bilden att se så levande ut som möjligt. Jag vill att ansiktet ska "träda ut" från pappret. Så snart jag är färdig med lilla hern ska syster Milia få plats till höger om honom...  

Är ledig i sex hela dagar, ska bara rå om mig och familjen, försöka hinna rita en MASSA med mina nya fina alldeles fantastiska "Promarkerspennor". Ska klura lite hur jag ska använda dem på bästa sätt och funderar på att göra en fantasybild, var länge sedan jag ritade något sådant. Kanske blanda lite Promarkers med Akvarell...? Jag har en tanke på något som skulle kunna bli snyggt iallfall! Kanske göra något ifrån Vattnadal...


Sen... måste jag verkligen "skola om" lite växter, börjar blir trångt under lysrören nu!  

       

Av Frida - 29 mars 2011 23:58

 

Vackra barn


  

Söt som socker

Av Frida - 28 mars 2011 09:11

Så där ja... Nu är Lova och Lukas i rätt händer hos mamma Emma! Vet inte hur jag lyckades "fota in" bilden i datorn den här gången, men blev lite mer verklighetstroget nu, dock lite suddig... Ska nog få kläm på det där snart =S     

"Lova och Lukas" Kol, 2H, HB, 2B, 6B, Stompfer, suddpenna i Faber castell", samt fineliner 0,1 mm (2011-03-24)



Nästa bild är lite på gång även den... Liten tjuvkik på den här, återkommer mer om den sen...


        


Nu börjar iallafall "Magsjuka AB" stänga butiken på Barnängsgatan 8... SKÖNT! Hela familjen drabbades, t.o.m jag som aldrig blir magsjuk...

Urk säger vi om det.

Av Frida - 27 mars 2011 21:55

Jag har just beställt Promarkerspennor!!! Ska bli roligt att testa dem, måste bara ta ned mina förväntningar lite, vet hur tossig jag blir när jag går och bygger upp förväntningar på något... GAH! Men ändå... =)


Har en fullspäckad vår/sommar framför oss... Många beställningar, måla verandan, bygga ut verandan med pool, kirra balkongen på övervåningen, sätta lister på övervåningen, ta hand om mina ca 500 växter under lysrören i källaren (pust) osv... Sist men inte minst så ska vi ju gifta oss i Juli! En sak i taget, men som sagt en fullspäckad vår/sommar... OCH rolig!

Av Frida - 25 mars 2011 14:40

Ska börja jobba dag. Ett vik på 100% i Hallsta. Har fortfarande nattjänsten kvar och har tjänstledigt för dagvikariatet ett halvår! Ska bli jätteroligt att ramla omkring dagtid=), blir dock inte lika mycket tid till ritandet... Men lite ska det väl bli!

Av Frida - 23 mars 2011 23:18

Ska nog börja se mig klar med bilden på Lova och Lukas, lite småfix med suddet och lite fix med Lovas mun och hår, kanske lite fix med Lukas tröja, sen får det vara klart! Fick inte plats med bilden i scannern (är A3-format), så det fick bli att fota bilden, men ser nästan ut så här i verkligheten! Har Verkligen kladdat med kol på Lovas tröja, vill ju gärna ha det svart där det är svart... Tog mellan 7-10 timmar att rita, alldeles lagom för min smak=)

Hoppas att mamma Emma blir nöjd!


"Lova och Lukas" Kol, 2H, HB, 2B, 6B, Stompfer samt suddpenna från "Faber castell" 2011-03-23


Är ledig i morgon, förrutom tre timmar möte... Skönt!

Ska tillbringa resten av dagen med Peter och Wilma som är hemma heeela dagen, så himla härligt! Får nog ta oss en sväng till djuraffären och titta på lite djur med Wilma, hon tycker ju att det är så mysigt!


Hoppas jag hinner börja lite med nästa beställning på "Milia och Wiggo", har en hel del plantor som skall skolas om nere under lysrören också...=)

Av Frida - 20 mars 2011 09:00

Har kommit en liten bit med bilden nu... Brukar sitta och rita mycket när vi kollar på film/tv, det är ju helt okej om vi tittar på nånting på engelska eller svenska, då kan man ju hänga med i filmen och rita samtidigt... Igår tittade vi på en Kinesisk film som aldrig tog slut och jag fattade ingenting eftersom jag satt och ritade samtidigt... Men när alla i filmsällskapet vädjade om att den skulle vara slut nån gång så gissar jag att den inte var bra...


Vill verkligen göra svart där det är svart o.s.v. i bilderna jag ritar, dock blir de väldigt kladdiga och ibland nästan för mörka...Lovas mun är svårritad, tror jag har suddat femtioelva gånger, kan hända att det blir några till =S. Ska jobba en del på barnens hår också, Lova har en så härlig håruppsättning som jag vill få "lite liv i!"

      

       

             Steg 1                                 Steg 2


Det här med att sitta i 50-60 timmar med en bild är inte min grej... Jag har försökt att sitta med varje liten detalj i hur många timmar som helst för att skapa "den bästa bilden", och visst blir det bra!... Men jag tycker helt enkelt inte att det är kul! Jag tröttnar på bilden om jag håller på för länge 5-10 timmar med varje bild (blyertsbilder) är lite lagom för mig, då kan jag ganska snart dyka in i nästa!


Nej nu ska jag och donnan ta en promenad i det fina vädret. Får se om jag kan slita henne ifrån krambjörnarna och locka med "att vi ska gå hem till mormor och vovvarna"!


Ikväll ska jag titta lite närmare på var jag kan hitta "Pro markers-pennor", verkar hur häftigt som helst...

 


Månen var för övrig hur fin som helst i går kväll...


Ovido - Quiz & Flashcards