AnnaFrida

Alla inlägg under augusti 2012

Av Frida - 27 augusti 2012 09:56

Jag och wilmisen sitter och morgonmålar i akryll och vattenfärger

Av Frida - 15 augusti 2012 18:49

Chokladtomaterna blev något högre än förväntat..... :o

Av Frida - 11 augusti 2012 23:00

Såpasprit, ca 1 dl såpa, 1 msk t-röd och 1 liter vatten, ger mig på varenda planta.. har även plockat bort massa larver för hand (grösaksfly) och även massa halvätna blad och tomater... skitdjur!! Så otroligt deprimerande......

Av Frida - 7 augusti 2012 21:26

Jag har fått grönsaksfly i växthuset!!! Fan,fan,fan,ångest, panik,ångest,panik,katastrof,paniiiiik!!!!! De äter mina tomater, tuggar stora tuggor och är tydligen värre att mördarsniglarna....Skit! de lägger ägg på bladen som måste plockas bort så fort som möjligt, gömmer sig i jorden på dagarna och tuggar i sig växterna på kvällar och nätter.... Nu ska jag leta bekämpningsmedel och jaga larver, over and out...

<3

Av Frida - 3 augusti 2012 15:45

Ibland måste man bara sitta och titta på allt fint, men det är svårt att låta bli att hugga tag i spaden och ogräset... En stund med trädgårdstidning och kaffe svart som natten är guld <3

 

Av Frida - 3 augusti 2012 10:57

Jag som egentligen inte gillar röda blommor, vad hände här liksom?! Ur fröna med flitiga Lisa blev många röda och krassen går förstås också i den färgskalan! Nån röd Peunia är med och trängs bland gurkor, kryddor, tomater osv...

Av Frida - 2 augusti 2012 21:30

Snacka om perfekt EU-gurka, dvs helt rak och snygg;)! Är en växthusgurka "Max". Ca. 10:de gurkan som skördas och mer blir det!

Av Frida - 1 augusti 2012 21:56

Är på den dagliga snigelsvängen...... Äckliga djur!!!

 


Ovido - Quiz & Flashcards