AnnaFrida

Alla inlägg under november 2012

Av Frida - 14 november 2012 00:03

Ritar en söt liten bebis:)

Av Frida - 13 november 2012 10:24

Jag ska så klematis och lite andra perenner i år, det är min perenndebut och jag håller tummarna!!

Vissa fröer behöver en kylperiod medan andra fröer kan sås inne till våren i fönster/värme för att sedan följa med direkt ned under lysrören... De som behöver kylperiod vill gärna ha 0 till -4 grader för att sedan gro i värme. Det får inte vara helt fruset i sålådan, då gror inte sådden. De flesta fröslag gror efter 5-8 veckor och idealtemperaturen är den som beskrivs ovan och som blir "under snön". Jag ska fylla sålådan med såjord som innehåller perlit, fukta igenom jorden ordentligt, så fröna ytligt, ev spraya fast dem mot jordytan för att sedan dra på en påse med små hål i. Jag ska ställa dem i en plastback på soldäck och lägga fiberduk över som skydd mot fåglarna. Får stå tills det snön tinar eller grävas fram i mars för att sedan ta in under lysrör!


 

Av Frida - 10 november 2012 15:05

Det är november och växer Aubergine och Tabasco Chili i köksfönstret :-)

Ovido - Quiz & Flashcards