AnnaFrida

Alla inlägg under oktober 2015

Av Frida - 29 oktober 2015 20:22

Detta vitrinskåp från Ikea har fått följa med sen jag flyttade hemifrån. Förra sommaren fick jag för mig att måla det turkost. Det sprayades turkost, sen slipade jag kanterna lite slitna och bytte till porslinskoppar från Indiska. Nu pryder det matsalen i anslutning till vardagsrummet ?.

Av Frida - 27 oktober 2015 21:45

Målade en gammal Ikeaskål med svart glaspenna. Älskar glaspennor, de är lätta att hantera och det behövs inte lång tid i ugnen innan porslinet/glasen klarar maskindisk. Jag önskar dock att jag hade mer tålamod att räkna på mönstret och göra det helt jämt ?.

Av Frida - 25 oktober 2015 21:16

hittade mina gamla textilpennor, äldsta barnet fick önska motiv på kudden och numer pryder en trollslända vardagsrumssoffan.

Av Frida - 25 oktober 2015 08:13

Har sett en lampa som är så otroligt snygg, kostar dock runt 5000, så efter idéhjälp av syrran fick denna växa fram...

Blompinnar, frigolit, kopparrör, glasunderlägg och kopparfärg!

Av Frida - 24 oktober 2015 19:44

har bestämt mig för att väcka liv i bloggen igen, pysslar, Odlar, tecknar och inreder så mycket numer, kan vara kul att dokumentera!

Denna byrå är nästan klar, endast några knoppar ska till! Vi har så mycket snågrejer/pyssel som skulle behöva kategoriseras och denna byrå blir perfekt! Jag har laserat 6 st "IKEA moppe" och gjort lapptäckemönster med hjälp av tapet, presentpapper och sprayfärger.

Ovido - Quiz & Flashcards